Обґрунтування проведення закупівлі
Враховуючи статті 4 та 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону), Положення про уповноважену особу, що затверджене розпорядженням сільського голови від 14.02.2022р. №11, з метою організації закупівлі за предметом, код, національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – ДК 021:2015:77310000-6 Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень, враховуючи очікувану вартість предмета закупівлі та керуючись ч. 2 ст. 4 Закону.
Орієнтовна площа об’єктів благоустрою, що потребують косіння протягом року становить 92 884 м2 . Так як покос трави необхідно здійснювати щонайменше 2 рази на рік, орієнтовний обсяг покосу трави становитиме 185 768 м2 . З них площа кладовищ сіл Бронька, Липецька Поляна, Приборжавське та Суха становить 108 968 м2, площа паркової зони Палацу Телекі – 10 000 м2, узбіччя доріг загального користування - 20 000 м2.
Проведення благоустрою населених пунктів - послуги з покосу трави на території Довжанської громади має ряд переваг, а саме:
Естетичний вигляд та благоустрій:
- Підтримка охайного вигляду населених пунктів: Регулярний покіс трави вздовж вулиць, у парках, скверах та на інших громадських територіях значно покращує естетику Довжанської громади, роблячи її більш привабливою для мешканців та гостей.
- Створення комфортного середовища: Доглянуті газони сприяють створенню затишної та комфортної атмосфери, підвищуючи якість життя мешканців.
- Покращення туристичної привабливості: Для громади, яка може мати туристичний потенціал (враховуючи розташування в Закарпатській області), охайні території є важливим фактором у формуванні позитивного враження у туристів.
Санітарно-гігієнічні норми та безпека:
- Запобігання поширенню шкідників та бур'янів: Висока трава є сприятливим середовищем для розмноження кліщів, комарів, інших шкідливих комах та бур'янів, які можуть нести хвороби та викликати алергічні реакції. Регулярний покіс допомагає контролювати їх популяцію.
- Зниження ризику пожеж: Суха висока трава становить значну пожежну небезпеку, особливо в літній період. Своєчасний покіс мінімізує ризик виникнення та поширення пожеж.
- Покращення видимості: На узбіччях доріг та перехрестях скошена трава покращує видимість для водіїв та пішоходів, підвищуючи безпеку дорожнього руху.
- Підтримка чистоти: Скошена трава легше піддається прибиранню від сміття та опалого листя, що сприяє загальній чистоті території.
Враховуючи специфіку Довжанської територіальної громади (Закарпатська область):
- Можливість розвитку агротуризму: Охайні сільські пейзажі та доглянуті території можуть бути важливим елементом для розвитку агротуризму в регіоні.
- Збереження традиційного вигляду: У сільській місцевості підтримання певного рівня благоустрою допомагає зберігати традиційний та привабливий вигляд населених пунктів.
Таким чином, послуги з покосу трави є важливою складовою підтримки чистоти, безпеки, естетики та загального благоустрою Довжанської територіальної громади, сприяючи підвищенню якості життя мешканців та привабливості території.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення:
Кошторисні призначення, щодо закупівлі код ДК 021-2015 (CPV): 77310000-6 Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень складають 300 000,00 грн.
Обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі:
Очікувана вартість закупівлі код ДК 021-2015 (CPV): 77310000-6 Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень (Послуги з озеленення і утримання територій, косіння трави, утримання парку) складають 300 000,00 грн. Розрахунок очікуваної вартості послуг здійснено на підставі закупівельних цін попередніх закупівель. Як основа, для встановлення очікуваної вартості послуг, використовувались як ціни власних попередніх закупівель (укладених договорів) на закупівлю цих послуг так і ціни відповідних закупівель минулих періодів, інформація про які міститься в електронній системі закупівель «Prozorro» та основні прогнозних показники економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 рр., відповідно до Постанови КМУ №780 від 28 червня 2024 року Очікувана вартість предмета закупівлі визначена (розрахована) методом порівняння ринкових цін. При визначенні очікуваної вартості закупівлі враховувалась інформація про ціни на товари та послуги, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі та в електронній системі закупівель “Prozorro”. Для розрахунку очікуваної вартості також використовувалися Галузеві комунальні норми України – « Норми часу (виробітку) на роботи з озеленення» ГКН 02.08.018-2004.